Rynek DOOH osiągnie 14,3 mld USD do 2028 r.

Rynek DOOH osiągnie 14,3 mld USD do 2028 r.

DOOH, czyli digital out-of-home jest to rodzaj reklamy, która łączy cyfrowe i tradycyjne nośniki z nowoczesnymi technologiami. Dzięki jego innowacyjnym możliwościom oraz potencjałowi DOOH może stać się idealnym uzupełnieniem kampanii reklamowej. Nośniki są często wykorzystywane przez ich szeroki zasięg oraz zwiększone zainteresowanie konsumentów i jak wskazują najnowsze raporty – popularność tej formy reklamy będzie rosnąć z roku na rok!

Prognozowany wzrost na rynku reklamy DOOH

Najnowszy raport Research and Markets mówi jasno – prognozy dotyczące reklamy cyfrowej poza domem są bardzo korzystne. Do 2028 roku wielkość globalnego rynku DOOH może osiągnąć nawet 14,3 mld dolarów, co oznacza, że przewidywany skumulowany roczny wskaźnik wzrostu wyniesie 11,9%!

Dotychczas największe wydatki na reklamę zewnętrzną przeznaczyły Stany Zjednoczone, za którymi uplasowały się Chiny oraz Japonia. Raport donosi, że to duży wzrost liczby ludności w mieście oraz dynamiczny rozwój gospodarczy wpływa na zwiększenie rynku DOOH właśnie w tych krajach.

Według raportu do wzrostu popularności rynku reklamy zewnętrznej przyczynią się innowacyjne technologie, które ostatnimi laty robią furorę w świecie reklamy. Są to m.in. VR – wirtualna rzeczywistość oraz AR – rzeczywistość rozszerzona, czyli dodawanie elementów wirtualnych do podglądu w świecie rzeczywistym (np. za pomocą aplikacji), platformy oparte na chmurze oraz zainteresowanie Internetem rzeczy, czyli IoT.

A co w Polsce? Raport Grupy Roboczej Digital Out-of-Home działającej przy IAB Polska z 30 czerwca 2022 wykazuje dynamiczny wzrost tej formy reklamy na polskim rynku w ostatnich latach. Obecnie potencjał reklamowy w Polsce to około 86 000 ekranów, natomiast udział DOOH na rynku reklamy zewnętrznej z roku na rok wzrasta, a w 2021 wyniósł 15,20%.

Dlaczego DOOH?

Reklama DOOH

fot. outsmart.com

Cyfrowe nośniki reklamy zewnętrznej są coraz częściej wykorzystywane w kampaniach reklamowych zarówno największych marek, jak i małych przedsiębiorstw. Nic w tym dziwnego! Nośniki charakteryzują się dużą widocznością i przyciągają uwagę, ale przede wszystkim – łatwiej się je zapamiętuje! Badanie przeprowadzone przez Nielsen wykazało, że 75% ankietowanych, którzy podróżowali drogą z billboardami pamiętało o nośnikach cyfrowych, które minęli. I to nie wszystko – ponad połowa badanych (55%) prawie w każdym przypadku potrafiła przypomnieć sobie jaka wiadomość była na przekazie.

Twoja cyfrowa reklama ze ZnajdźReklamę.pl!

W ofercie ZnajdźReklamę.pl znajdziesz nowoczesne, ciekawe, a do tego bardzo efektywne formy reklamy, które dostosowane są do współczesnego odbiorcy! Zapewniamy doradztwo oraz pełne zaangażowanie na każdym etapie realizacji. Od stworzenia reklamy, poprzez jej wydruk i montaż, aż po raportowanie efektów — jesteśmy tu dla Ciebie i Twoich wyników. Skontaktuj się z nami, a pomożemy i doradzimy Ci w zakresie Twojej reklamy!

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.