LinkedIn Ads w pigułce

Według raportu firmy Hootsuite „Digital 2022” liczba użytkowników LinkedIna w Polsce wynosiła 4,60 mln osób na początku 2022 roku. Serwis bardzo wyróżnia się wśród innych popularnych platform społecznościowych ze względu na swój profesjonalny i biznesowy charakter. Dlatego właśnie reklama na LinkedInie, który ma stosunkowo małą liczbę użytkowników w porównaniu do np. Facebooka (17,65 mln użytkowników w Polsce) oraz Instagrama (10,1 mln użytkowników) może być równie skuteczna! Twoje przedsiębiorstwo związane jest z B2B? Myślisz o możliwościach promocyjnych w tym sektorze? A może planujesz rekrutacje? Sprawdź potencjał reklamowy LinkedIn Ads!

LinkedIn Ads – dlaczego warto?

LinkedIn ze względu na swój biznesowy charakter jest świetnym sposobem na dotarcie prosto do określonych firm, pracowników, prezesów, czy managerów. Dlaczego? Użytkownicy LinkedIna umieszczają w swoim profilu m.in. swoją ścieżkę zawodową, branżę oraz aktualne stanowisko pracy wraz z ramami czasowymi oraz nazwą firmy. Możliwe jest także uzupełnienie swojego profilu o różne umiejętności oraz aktualizowanie udostępnionych danych – np. w przypadku awansu lub nowego stanowiska. Można powiedzieć, że LinkedIn jest naszym cyfrowym CV 🙂 Dlaczego to jest ważne w przypadku reklam na portalu? Możemy dotrzeć ze swoim przekazem do skonkretyzowanej grupy odbiorców na podstawie danych demograficznych, ich branży, stanowiska, czy firmy. Ponadto, rekruterzy poszukujący nowych talentów do swojej firmy mogą stworzyć reklamę opartą na ich umiejętnościach – dopasowanych do stanowiska!

Przy LinkedIn mamy także do czynienia z mniejszą konkurencyjnością! Facebook Ads jest wciąż numer jeden wśród systemów reklamowych – co skutkuje w większą ilość marketerów wykupujących przekazy reklamowe właśnie w tym serwisie. Potencjał LinkedIn Ads jest tak naprawdę dopiero odkrywany w Polsce i nie jest jeszcze w pełni wykorzystywany. Wiążę się z tym szansa na większą widoczność reklamy i więcej potencjalnych klientów!

A jaki jest Twój cel reklamowy?

System LinkedIna oparty jest na zasadzie podobnej do Facebook Adsa. Wybór odpowiedniej reklamy na platformie zależy głównie od celów reklamowe jakie wyznaczysz dla swojej kampanii. Serwis oferuje do wyboru 3 główne kategorie: Świadomość, Zainteresowanie i Konwersje.

Cel: Zwiększenie świadomości
Ta kategoria pozwala na uzyskanie dużej liczby wyświetleń Twojej reklamy, co przekłada się na zwiększenie świadomości na temat marki, a także produktu lub usługi, które oferuje.

Cel: Zainteresowanie
Ten typ opiera się na zwiększeniu zaangażowania użytkowników – w postaci reakcji pod postem, czy wyświetleń wideo, a także zwiększenie ruchu na stronie.

Cel: Zwiększenie konwersji
Przy tym celu reklama skupia się na generowaniu nowych,  potencjalnych leadów lub kandydatów do pracy, a także zwiększenie konwersji na stronie.

LinkedIn Ads – formaty reklam

Po wyborze odpowiedniego celu biznesowego i sprecyzowania swoich potrzeb – może to być m.in. zwiększenie świadomości o marce, ruchu na stronie, uzyskanie wyświetleń materiału filmowego, generowanie leadów, czy też pozyskanie kandydatów do pracy, przychodzi wybór formatu reklamy. Możliwości promocji na LinkedIn obejmują w tym momencie 4 formaty kategorii reklamowych: reklamy tekstowe, sponsorowaną treść, wiadomości sponsorowane, reklamy dynamiczne. W sumie możliwe jest skorzystanie z 10 formatów reklamowych – oczywiście od formatu zależy określony cel.

Reklamy tekstowe

Reklamy tekstowe pojawiają się na różnych podstronach LinkedIna u góry lub z prawej strony w części Reklamy, które mogą Cię zainteresować. Ten format pojawia się jedynie na komputerach, z których – według ostatnich danych korzysta około 40% użytkowników LinkedIna. Reklama tekstowa może składać się ze zdjęcia o wielkości 100 x 100 px, nagłówka o 25 znakach oraz opisu zawierającego 75 znaków. Kliknięcie w reklamę powoduje przeniesienie użytkownika na dedykowany link. Ten format może być rekomendowany przy chęci zwiększenia ruchu na stronie i pozyskania nowych leadów przy ograniczonym budżecie reklamowym.

Sponsorowana treść

Reklamy z pojedynczym zdjęciem lub wideo

Reklamy zawierające grafikę lub wideo wyświetlają się na głównej stronie platformy. Wyglądem przypominają standardowe posty, jednak to co ich odróżnia to informacja „Sponsorowane”. umieszczona pod autorem wpisu. Dynamiczną wersją tej formy jest reklama wideo, która ukierunkowana jest na cel pozyskania jak największej ilości wyświetleń. Reklamy wideo przyciągają uwagę odbiorcy i wyróżniają się wśród stosunkowo statycznego feedu, który ukazywany jest użytkownikowi serwisu.


Reklamy karuzelowe

Reklamy karuzelowe to świetny sposób na umieszczenie wielu treści w jednym poście sponsorowanym! Podobnie jak na Facebooku oraz Instagramie ta forma reklamy cieszy się dużą popularnością. Reklama może składać się 2 lub nawet 10 plansz, na których umieszczane są kwadratowe grafiki lub zdjęcia. Każda plansza ma możliwość kierowania użytkownika do różnych stron.

Do treści sponsorowanych możemy także zaliczyć wpisy z pojedynczą ofertą pracy, jak również posty zachęcające do wzięcia udziału w wydarzeniu.

Wiadomości sponsorowane

Źródło: LinkedIn

Ten format reklamy dzieli się na reklamę w wiadomościach oraz reklamę konwersacyjną. Oba rodzaje ukazują się w skrzynkach odbiorczych określonej grupy docelowej na serwisie LinkedIn. Pierwszy rodzaj składa się z tematu, treści wiadomości i przycisku do wezwania. W reklamie konwersacyjnej możliwe jest dodatkowo umieszczenie większej ilości przycisków Call To Action – do 5, które mogą posłużyć jako odpowiedź użytkownika na wiadomość sponsorowaną.

 

Reklamy dynamiczne

Źródło: LinkedIn

Reklamy dynamiczne wygrywają wśród innych formatów w zakresie personalizacji przekazu! Reklama odwołuje się bezpośrednio do odbiorcy wyświetlając w treści jego zdjęcie oraz dane osobowe: imię i nazwisko, a także stanowisko oraz firmę. Dane są pozyskiwane z jego profilu w serwisie – użytkownik ma jednak możliwość ograniczenia tej funkcji. Ten format wyświetla się z prawej strony na różnych stronach platformy. W ten sam sposób wyświetlane mogą być także oferty pracy dopasowane do użytkownika.

 

 

Twoja reklama na LinkedIn ze ZnajdźReklamę.pl!

Jesteś zainteresowany reklamami w mediach społecznościowych? W ZnajdźReklamę.pl stworzymy i przeprowadzimy Twoją skuteczną kampanię w mediach społecznościowych! W ramach działań na LinkedIn Ads jesteśmy w stanie dotrzeć do sprecyzowanych grup odbiorców. Jeśli jednak Twoja grupa docelowa nie jest jeszcze sprecyzowana – określisz ją dzięki naszym działaniom. Pomożemy Ci w osiągnięciu postawionych przez Ciebie celów, zapewnimy stałą kontrolę kampanii i będziemy raportować efekty! W każdym, otrzymanym od nas raporcie dostarczymy Ci dokładne dane na temat Twoich potencjalnych klientów i ich działań! Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej!