Moc zasięgu reklamy zewnętrznej jest ogromna – pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców w trakcie ich drogi do pracy, szkoły, czy spaceru. Kreatywne zastosowania nośników OOH są nieograniczone – billboardy mogą szerzyć dobro, zachęcać do zdrowego odżywiania, czy kierować do darowizn na cele charytatywne. Dlatego także coraz częściej widzimy billboardy, które wykorzystywane są w słusznej sprawie!
Elton John jako kod QR
Fundacja Elton John AIDS postanowiła postawić na OOH. Do czego posłużą nośniki zewnętrzne postawione w Wielkiej Brytanii i Europie kontynentalnej? Do zbierania funduszy z okazji trwającego Pride Month – Miesiąca Dumy LGBT+. Duża kampania outdoorowa umieszczona jest w kluczowych miejscach tras marszów Dumy społeczności LGBT+. Główną rolę całej kampanii gra pikselowa grafika przedstawiająca obraz twarzy Eltona Johna z jego charakterystycznymi okularami. Jest to nic innego jak kod QR! Nas zaciekawiła najbardziej forma wykonania kodu – gdy większość QR są czarno-białe, w tej kampanii wykorzystano bogatą kolorystykę. „Przekaż pieniądze tam, gdzie jest Twoja duma” — mówi każda reklama. „Skanuj i przekaż darowiznę na rzecz Fundacji Eltona Johna AIDS”. Po zeskanowaniu kodu telefonem odbiorcy są przeniesieni na stronę internetową przeznaczoną do przekazywania darowizn na cele charytatywne.
Gdy outdoor zachęca do zostania w domu
W trakcie pandemii Covid-19 i lockdownu dystans społeczny, pozostanie w domach i ograniczenie aktywności na zewnątrz były niezmiernie istotne do ograniczenia rozpowszechniania się wirusa. Paddy Power – irlandzki bukmacher w marcu 2020 postanowił zachęcić swoją kampanią do pozostania w domu.
OOH promuje zdrowe odżywianie
Kampania outdoorowa ,,Better than you remember” (z ang. ,,Lepsze niż pamiętasz”) stworzona przez Outdoor Media Association we współpracy z Health & Wellbeing Queensland i Nutrition Australia promuje warzywa. Szereg nośników zewnętrznych umieszczonych w Australii ma zachęcać do zwiększenia spożycia warzyw w swojej diecie. Pomocą w ponownym odkryciu warzyw dla Australijczyków jest link zamieszczony na nośnikach. Przekierowuje on do strony, na której znajdują się przepisy z warzywami, wskazówki i materiały edukacyjne. Kampania ma na celu zachęcenie do zdrowego odżywiania i stylu życia, jednocześnie wspierając rząd w walce z nadwagą i otyłością w Australii. Jest to już druga edycja kampanii na rzecz poprawy zdrowia i dobrego samopoczucia – pierwsza kampania przeprowadzona w styczniu 2021 roku okazała się ogromnym sukcesem. Badania przeprowadzone przez Outdoor Media Association wykazały, że 86% rodziców, którzy zobaczyli reklamę, stwierdziło, że byli zachęcani do włączenia warzyw do posiłków lub przekąsek. Czekamy na wyniki drugiej edycji kampanii.
Zaginione osoby na billboardach
Organizacja Engine Creative postanowiła wykorzystać rozwijającą się technologię AI do stworzenia ruszających się billboardów z zaginionymi osobami. Na wyświetlaczach umieszczonych w Londynie widoczne są „ożywione” zdjęcia twarzy osób zaginionych, które dzięki zastosowaniu rozwiązania sztucznej inteligencji AI poruszają się, zamykają i otwierają oczy. Wykorzystanie AI do animacji zdjęć ma na celu ukazanie przechodniom bardziej „żywego” i realistycznego wyglądu osób. Wynika to z badań nauki behawioralnej, które wskazują, że ludzie są bardziej zachęceni do działania, gdy są w stanie wczuć się w poszukiwaną osobę – twarze z billboardów zdają się patrzeć bezpośrednio na przechodniów. Oprócz ruszających się zdjęć osób zaginionych na billboardzie widoczny jest także kod QR, który ułatwia rozpowszechnianie informacji na mediach społecznościowych.
Poznaj moc OOH
W ZnajdźReklamę.pl o reklamie zewnętrznej wiemy najwięcej. Dzięki naszemu 10-letniemu doświadczeniu na rynku OOH poznaliśmy każdą stronę outdooru w Polsce. Mamy ponad 60 tysięcy nośników w ponad 500 miastach – i wciąż się rozwijamy! Skontaktuj się z nami, a znajdziemy idealne miejsce na Twoją reklamę! W naszej ofercie sprawdzisz dokładnie, jakie powierzchnie reklamowe proponujemy w interesujących Cię lokalizacjach.