Marketing internetowy w dzisiejszych czasach stał się niemal koniecznością. Każda firma prowadząca działalność, powinna istnieć także w sieci.
Internet, który jest dziś źródłem niewyczerpalnej wiedzy, służy również do researchu na temat jakości oferowanych przez daną firmę usług, a także porównywania produktów, czy wyszukiwania na ich temat opinii. Jest to niczym niezastąpione narzędzie. Ale warto zadać sobie pytanie – Czy rzeczywiście możemy ufać temu co czytamy w sieci?
Chcąc promować swoje usługi i produkty w Internecie możemy zastosować marketing wirusowy (w przypadku którego informacja rozprzestrzenia się po sieci sama – my tylko generujemy bodziec do jej ekspansji), czy marketing szeptany, gdzie piszemy o naszej firmie na forach, w komentarzach itp.
Czy uwierzycie, że zaledwie 1% tego co czytacie na forach o produktach i usługach jest prawdą? Każda świadoma marketingowo firma, stosuje metody marketingu szeptanego i wirusowego, polecając produkty swojej firmy, zaś krytykując te konkurencyjne. Wniosek jest taki, że przede wszystkim Internet jest narzędziem ciężkim do skontrolowania. Promując własne usługi w Internecie, jednocześnie nie mamy możliwości skontrolować wszystkiego co pisze o nas konkurencja. Jeśli dotrze do nas taka informacja, jesteśmy w stanie reagować na bieżąco, jednak nie wszystkiemu jesteśmy w stanie zapobiec lub odpowiednio zareagować. Bo jeśli w Internecie ukaże się jakaś negatywna opinia o firmie, pójdzie ona w świat bardzo szybko. Mimo odpowiednio szybkiej reakcji, ciężko zatrzeć złe wrażenie.
Do innych technik marketingu stosowanego w Internecie możemy zaliczyć reklamę „pay per click”, reklamę bannerową, reklamę e-mail, marketing afiliacyjny, optymalizację stron.
Istnieje dużo różnych technik marketingowych w Internecie, które stosowane jednocześnie, z podobnym natężeniem oraz stale kontrolowane, przyniosą korzyści. Trzeba jednak do tematu podejść profesjonalnie, ponieważ pozytywny oddźwięk możemy uzyskać dopiero po pewnym czasie systematycznej pracy w sieci. Powstaje także coraz więcej narzędzi do badania skuteczności naszych działań w sieci. Wszystko zależy od kosztów poniesionych na kampanię, ilości podjętych działań i wielu innych.
Pomimo licznych możliwości jakie oferuje Internet, popyt na outdoor wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie. Wyniki analiz kampanii mówią same za siebie. Reklama outdoor jest o tyle skuteczna, że pozostaje odbiorcom na długo w pamięci. W przeciwieństwie do reklamy internetowej, z którą użytkownik często ma styczność jedynie jednorazowo, plakat na billboardzie widoczny jest 24/7.
Można pokusić się o twierdzenie, że Internet jest dobrym narzędziem wsparcia dla pomysłowej i solidnie przeprowadzonej kampanii zewnętrznej.
Według danych ogłoszonych przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej liczba nośników reklamy zewnętrznej wynosi obecnie 92 646 sztuk. W zestawieniu zawarte są nośniki wszystkich rodzajów, od standardowych przez poszczególne formaty oraz konstrukcje nietypowe, a także wykorzystywane wyłącznie czasowo konstrukcje naścienne. Warto zaznaczyć, ze w zestawieniu brane są pod uwagę jedynie większe firmy, które wyraziły chęć przynależenia do Izby. Dodatkowo istnieje mnóstwo nośników firm niezrzeszonych oraz osób indywidualnych. Na tej zasadzie działa ZnajdźReklamę, współpracując z małymi i średnimi przedsiębiorstwami posiadającymi własne nośniki.
Już od kilku lat największą popularnością cieszą się nośniki typu frontlight 6×3 (18 m2), które w opinii klientów gwarantują bardzo dobre efekty wizerunkowe. Ich liczba wynosi 14.513 szt (wg IGRZ), a z analiz wynika, że nośniki te wraz z z nośnikami typu citylight generowaly w 2011 r. blisko 60% przychodów z reklamy zewnętrznej. Wśród sektorów gospodarki największy udział w wydatkach na reklamę zewnętrzną ma: sprzedaż (24,22 %), telekomunikacja (12,43 %), rozrywka i kultura (11,36 %), żywność (6,57 %), usługi (6,13 %).
W przypadku wątpliwości co do podjęcia organizacji kampanii zewnętrznej, zachęcam do zapoznania się ze starszymi artykułami.
Dlaczego warto korzystać z reklamy zewnętrznej?
oraz
Jak zaplanować kampanię zewnętrzną?
Dane zaczerpnięte z http://www.igrz.com.pl/