Digital i outdoor – czemu marki łączą media w reklamie

Zastanawiasz się, czy warto zintegrować działania digitalowe z outdoorowymi w swojej kampanii marketingowej? To świetnie – bo warto! Zwiększ zasięg swojej kampanii outdoorowej – umieść ją także w Internecie. Dotrzyj do swoich potencjalnych Klientów w drodze do pracy, szkoły, w podróży, ale także bądź obecny na ich urządzeniach. Wyprzedź swoją konkurencję – znajdź swoich klientów zarówno dzięki reklamie outdoorowej, jak i digitalowej. Połączenie fizycznej wersji reklamy i zwiększenie jej zasięgu przez dotarcie do użytkowników Internetu wzmacnia przekaz reklamowy i ułatwia odbiorcom kontakt z reklamą. Gdy nie mogą oni kliknąć w reklamę zewnętrzną – z pomocą przychodzi im reklama w Internecie. Poznaj, jakie korzyści niesie ze sobą zintegrowana kampania reklamowa!

Połączenie kampanii outdoorowej z digitalową – czy warto?

Outdoor jako jedna z najstarszych form reklamy doskonale trafia do potencjalnych Klientów! A co najważniejsze – reklamy outdoorowej nie da się wyłączyć! Jest ona z nami, gdy tylko wyjdziemy z domu! I to nie wszystko – jest ona także strategicznie ulokowana tak, aby idealnie dopasować się do grupy docelowej. I to właśnie tam następuje pierwszy kontakt odbiorcy z reklamą. I na tym ich wspólna przygoda się nie kończy. Podkreślenie i powielenie przekazu na urządzeniu odbiorcy wzmacnia go i zwiększa szansę na kontakt z reklamą. Czemu? Bo konsumenci są bardziej skłonni do kontaktu z marką, gdy w ich świadomości pojawił się już jej wizerunek! A widzenie reklamy w kilku miejscach, zarówno online, jak i offline może wpływać na konsumenta i już wtedy tworzyć w jego świadomości potrzebę zakupu. Bo działania w Internecie oraz OOH wzajemnie się uzupełniają. Jak? Otóż… Działania online są świetnym przedłużeniem kampanii w outdoorze. Stwórz reklamę zewnętrzną i przypomnij o niej skonkretyzowanej grupie odbiorców, których spotkasz w Internecie. Postaw także na zaufanie! Nawet sama obecność w outdoorze już sprawia, że firmy stają się bardziej wiarygodne dla użytkownika! Buduje to zaufanie konsumenta, który widząc reklamę w mediach społecznościowych podejdzie do niej z mniejszym dystansem. Zatem podsumowując – wiarygodność marki i jej reklamy w Internecie zostaje wzmocniona, gdy odbiorca miał już kontakt z reklamą OOH. Zostaje wzmocniony także zasięg kampanii outdoroowej – która z ulic przenosi się na urządzenia odbiorców! Dlatego tak ważne staje się…

… połączenie OOH z social media

Zasięg billboardu umieszczonego w strategicznym miejscu może zostać spotęgowany przez wzmocnienie przekazu reklamowego w mediach społecznościowych! Światowe marki uwielbiają łączyć krótkoterminowe i długoterminowe działania w celu zwiększenia swojego potencjału reklamowego. Stawiają one na długoterminowe działania w mediach społecznościowych, budowanie lojalnych relacji z użytkownikami i pokazanie swojej obecności w sieci w celu stworzenia skutecznych reklam także w outdoorze! Ważne jest ujednolicenie przekazu tak, żeby reklama w mediach społecznościowych była od razu identyfikowana zarówno z marką, jak również jej reklamą outdoorową! Według badania OAAA 67% młodego pokolenia (mówimy tu o pokoleniu Z oraz Y – Millenialsach) widziało reklamę OOH opublikowaną w mediach społecznościowych. I to nie koniec – zarówno Gen Z, jak i Millenialsi potwierdzają, że udostępniliby reklamę zewnętrzną na swoich profilach – jest to 91% Gen Z i 82% Millenialsów! Jednak ich zaangażowanie sięgałoby dalej – aż 57% ankietowanych twierdziło, że wykonali jakąś czynność związaną z reklamą. 43% odwiedziło stronę firmy, która się reklamowała, a 39% wyszukało więcej informacji na temat marki. I co najważniejsze – aż 39% badanych dokonało zakupu produktu, natomiast 28% pobrało aplikację! Integrowanie działań w OOH z digitalem po prostu się opłaca! Zobacz, jak serwisy streamingowe skutecznie łączą własne działania outdoorowe z internetowymi!

Serwisy streamingowe kochają outdoor!

Zarówno Netflix, jak i Disney+, Amazon Prime, czy HBO Max uwielbiają reklamy outdoorowe! Co platformy dostępne jedyne w digitalu robią w outdoorze? Pozyskują nowych klientów, zachęcają do oglądania najnowszych premier i sprawiają, że jest o nich głośno! W świetny sposób łączą digitalowy świat z rzeczywistością potęgując zasięg swojej promocji, tym samym docierając do miliona zainteresowanych. Ten bardzo konkurencyjny rynek wymaga skutecznej reklamy – i właśnie zapewnia ją rynek reklamy outdoorowej! Potwierdzają to nie tylko stopniowe zwiększanie budżetów na OOH, ale także badania konsumenckie! Według badania przeprowadzonego przez Out of Home Advertising Association of America (OAAA) 85% ankietowanych – odbiorców reklamy OOH uważa, że te reklamy są przydatne. Natomiast 4 na 10 badanych (42%) dostrzegają tej rodzaj reklamy znaczniej częściej – dla porównania: w 2020 roku było to 33%. (Więcej o tym badaniu przeczytasz tutaj!)

Świetnym przykładem skutecznej kampanii reklamowej w outdoorze i Internecie jest reklama serwisu Disney+ w Polsce. Platforma dopiero 14 czerwca pojawiła się w naszym kraju, ale już kilka tygodni przed tym było o niej głośno! Oczywiście za sprawą wielokanałowej promocji, która obejmowała outdoor, Internet, media społecznościowe, a nawet telewizję. Kampania outdoorowa obejmowała billboardy, DOOH, murale z efektami świetlnymi oraz siatki wielkoformatowe. Działania outdoorowe połączono z kampanią promocyjną w mediach społecznościowych Disney+ – zarówno na Facebooku, jak i Instagramie.

Netflix także nie próżnuje – ostatnio pisaliśmy o akcji promującej serial Resident Evil. Możesz przeczytać o niej tutaj! Kreatywna reklama marki pojawia się także w Polsce – i za każdym razem robi wrażenie! Tak, jak w trakcie akcji marketingowej przeprowadzonej na murach Zamku Wawelskiego w Krakowie! Akcja wyglądała świetnie nie tylko w outdoorze, ale także w mediach społecznościowych! Tam właśnie kreacja spotkała się z pozytywnym odbiorem i zachwytem użytkowników, którzy chętnie zaangażowali się w treści i udostępniali je na swoich profilach! Więcej o akcji przeczytasz tutaj! Ale oprócz ogromnych akcji marketingowych Netflix pokazuje swoją miłość do tradycyjnych billlboardów! Właśnie na takich nośnikach pojawiają się reklamy prawie wszystkich większych produkcji platformy! Firma tak uwielbia działania w outdoorze, że wykupiła nawet swoje własne nośniki zewnętrzne! A swoją miłość do outdooru Netflix lubi pokazywać się także w Internecie. Kreatywne kampanie zewnętrzne zrealizowane przez firmę widoczne są także na wielu kanałach internetowych – począwszy od YouTube’a kończąc na TikToku!

 

Poznaj moc reklamy outdoorowej ze ZnajdźReklamę.pl

ZnajdźReklamę.pl o reklamie zewnętrznej wiemy najwięcej. A to nie wszystko – umiemy też łączyć ją z reklamą digitalową! Skontaktuj się z nami, a pomożemy znaleźć Ci najlepsze miejsce zarówno offline, jak i online na Twoją reklamę!

 +48 22 101 58 50 kontakt@znajdzreklame.pl