Lokalizacja klasy premium dla reklamy zewnętrznej – kampania w metrze warszawskim

Każdego dnia do wagonów warszawskiego metra wsiada około 800 tys. osób. To ogromna ilość potencjalnych klientów, do których warto kierować przekaz reklamowy. Ponadto, wokół stacji metra często powstają węzły komunikacyjne, w których skład wchodzą przystanki tramwajowe i autobusowe. Zważając na stale rosnącą liczbę korzystających z komunikacji miejskiej w Warszawie (niemal 1,2 mld przejazdów w 2018 roku), nie powinno dziwić, że znacząco wpływa to na wzrost ruchu pieszych w okolicach stacji metra, co dodatkowo zwiększa ilość odbiorców reklamy zewnętrznej zlokalizowanej w okolicy – np. przy zejściach na stacje.

Możliwość dotarcia do niemal 1 mln. odbiorców to wystarczający argument, aby zainteresować się reklamą w metrze i okolicach stacji. Warto jednak poznać także inne korzyści wynikające z promocji w tej lokalizacji. Przedstawiamy, jakie możliwości dają nośniki reklamowe znajdujące się w metrze warszawskim, jak je najlepiej wykorzystać oraz jak przedstawia się przyszłość reklamy w metrze.

Nośniki reklamowe w Metro Warszawa

Reklama w metrze to połączenie klasycznych oraz innowacyjnych rozwiązań. Licznie obecne są tu plakaty reklamowe, jak i nowoczesne ekrany LED. Istnieje zatem możliwość przedstawienia reklamy graficznej, krótkich animacji, jak i spotów reklamowych. Na terenie warszawskiego metra udostępniamy następujące nośniki reklamowe:

  • Metroboard – tradycyjne tablice reklamowe, znajdujące się w strategicznych lokalizacjach. W warszawskim metrze znajdują się setki nośników typu Metroboard, a powierzchnia jednej tablicy to 5,8 m^2.
  • Citylight Metro – zgrabne nośniki prezentujące plakaty o powierzchni 2,16 m^2. Ustawione w strategicznych miejscach – przy wejściach na stacje, w przejściach oraz na peronach podświetlone citylight’y zapewniają wysoką postrzegalność.
  • Infoscreen – ekrany o powierzchni 5,1 m^2, umożliwiające wyświetlenie grafiki, animacji lub spotu reklamowego w rozdzielczości HD. Pomiędzy materiałami reklamowymi, wyświetlane są materiały informacyjne, dostarczane przez m.in. Aktivist i natemat.pl. Ekrany znajdują się w 10 stacjach metra – zawsze zlokalizowane nad torowiskiem, co w połączeniu z ruchomą kompozycją gwarantuje przyciągnięcie uwagi odbiorców czekających na przyjazd pociągu.
  • Super scroll – nośnik wyświetlający 4 różne ekspozycje w systemie rotacyjnym, dzięki któremu reklama przyciąga wzrok odbiorców. Powierzchnia nośnika typu Super scroll to 8,7 m^2.
  • Reklama w wagonach – ramki(0,3 m^2 powierzchni) stanowiące przestrzeń dostępną dla plakatów oraz ekrany LCD, przystosowane do wyświetlania spotów reklamowych.

Czemu reklama w metrze jest skuteczna?

Z samej tylko pierwszej linii metra każdego dnia korzysta ok. 640 tys. pasażerów, podczas gdy w pociągach linii nr II jest ich co dzień ponad 150 tys. Co więcej, niemal 60% pasażerów korzysta z metra więcej niż 1 raz dziennie. Jednak dla przełożenia ilości użytkowników metra na realnych odbiorców reklamy istotny jest również sposób, w jaki pasażerowie korzystają z metra, w tym przede wszystkim czas spędzany na stacjach i w wagonach. Według danych zebranych przez Metro Warszawskie w 2018 roku statystyczny pasażer przejeżdżał średnio 6 stacji. Natomiast średni czas oczekiwania na pociąg(w dużej mierze zależny od pory dnia) to ok. 3,5 minuty. Biorąc pod uwagę fakt, że średni czas pokonania odcinka pomiędzy kolejnymi stacjami wynosi nieco ponad 1 min.,  nietrudno obliczyć, iż przeciętnie użytkownik metra spędza w nim około 10 minut, co wydaje się bardzo długim czasem ekspozycji reklamowej.

Angażująca reklama i brak szumu

Niemal co trzeci użytkownik metra deklaruje, że podczas oczekiwania na pociąg „nie robi nic”. Niewątpliwie, duży odsetek tego typu pasażerów mimowolnie staje się odbiorcami reklam w metrze, gdyż jak wskazują statystyki, same nośniki typu Infoscreen angażują ok. 85% użytkowników metra. Ponadto, w 2018 roku aż 10% pasażerów deklarowało świadome przyglądanie się ekranom reklamowym zlokalizowanym na stacjach. Należy w tym miejscu wskazać na znaczny wzrost wartości tego wskaźnika wobec zaledwie 4% w 2017 roku. Rośnie także deklarowane zainteresowanie przekazem reklamowym prezentowanym w wagonach – w 2017 roku reklamy świadomie oglądało 9% pasażerów, natomiast w 2018 było to już 13%.

Reklamy w metrze są dobrze zapamiętywane przez odbiorców, za co odpowiada m.in. niski clutter reklamowy. Wszystkie nośniki znajdujące się na stacjach i w wagonach należą do jednej firmy, co znacznie ułatwia kontrolę nad rozmieszczeniem tablic i ekranów w taki sposób, aby uniknąć tzw. szumu reklamowego.

Dla kogo reklama w metrze i do kogo adresować przekaz?

Rozmaite typy nośników reklamowych obecnych w metrze, możliwość promocji w różnych częściach Warszawy czy wreszcie zróżnicowanie profilów użytkowników metra to główne czynniki, dzięki którym promocja na stacjach i w wagonach warszawskiego metra to dobry pomysł dla każdej firmy.

Zwiększ widoczność, zbuduj renomę i zareklamuj usługę

Intensywny i zsynchronizowany przekaz obecny na nośnikach typu Citylightt, a także niemożliwe do przeoczenia reklamy w ciasnej przestrzeni wagonów idealnie nadają się do przeprowadzenia kampanii ukierunkowanej na zwiększenie widoczności marki. Ponadto, każdy daje sobie sprawę, jak prestiżową lokalizacją dla reklamy jest metro w Warszawie, stąd też jest ona sposobem na budowę renomy. Jednocześnie z nośników korzystają również firmy znajdujące się niedaleko stacji, które dzięki ekspozycjom na nośnikach typu Metroboard i Super scroll zachęcają do korzystania  z konkretnych usług lub produktów.

Grupy odbiorców w metrze warszawskim

Wśród ponad 800 tys. użytkowników metra znajdują się zarówno dzieci i młodzież, jak i młodzi dorośli, osoby w średnim wieku oraz seniorzy. Tym samym bez względu na grupę docelową kampanii, na stacjach pojawiają się jej przedstawiciele. Najwięcej jest jednak ludzi młodych, bo aż 30% to osoby w wieku 19-25 lat, a 25 procent stanowią ludzie w przedziale wiekowym 26-35. Reklama w metrze jest skuteczna również dlatego, że przekaz odbierają osoby dysponujące własnymi środkami finansowymi. W 2018 r. 62% pasażerów stanowiły osoby aktywne zawodowo, a 4% to renciści i emeryci.

Nośniki reklamowe w warszawskim metrze to wszechstronna oferta, spełniająca oczekiwania dużych, średnich i małych firm działających w wielu różnych branżach. Przekaz dociera do przedstawicieli wszystkich grup wiekowych, oraz staje się coraz cenniejszy ze względu na stały wzrost ilości użytkowników metra. Na skuteczność reklamy w metrze w głównej mierze wpływają: długi czas ekspozycji, angażująca forma reklamy oraz brak szumów reklamowych.

Więcej informacji znajdziesz w naszej ofercie i pod adres: https://www.znajdzreklame.pl/metro