Reklama w kampanii wyborczej oraz zasady jakich trzeba przestrzegać

Reklama w kampanii wyborczej oraz zasady jakich trzeba przestrzegać

Niejeden podatnik na informacje o wysokości budżetu przeznaczonego na kampanie wyborcze zgrzyta zębami. Niemniej jednak, ciężko sobie wyobrazić świadome głosowanie bez znajomości kandydatów i poznania ich głównych założeń i obietnic wyborczych. Co prawda, można się zgodzić, że niezbyt udane klipy muzyczne i niektóre hasła polityków są mocno przesadzone, ale tak naprawdę profesjonalnie poprowadzona kampania wyborcza nie musi być droga, a może być merytoryczna. To, jak kandydat zostanie zaprezentowany w kampanii może – a raczej na pewno wpłynie na wyniki wyborów. Zatem niezwykle ważne jest skrupulatne zaplanowanie dokładnych działań w zakresie kampanii wyborczej. Bo właśnie przekaz, z jakim dany kandydat, czy partia chce dotrzeć do odbiorców jest istotnym elementem budowania zaufania wśród głosujących. Wpływa on także na zwiększenie rozpoznawalności kandydata i wzmocnienie wizerunku już znanej osobistości w polityce.  Zatem, jak dotrzeć do wyborców tak, aby osiągnąć swój cel – wygrane wybory? Zobacz, jak reklamować się zgodnie z prawem!

Możliwości polityków i partii podczas kampanii wyborczych

Cały proces i rodzaj kampanii jest ściśle regulowany przez polskie prawo. Tak naprawdę wiele form reklamowania swojej partii i własnej kandydatury jest dozwolona. Zakazane jest jednak zamieszczanie dyskryminujących inne partie ogłoszeń, korzystanie z mowy nienawiści i zamieszczanie nieprawdziwych informacji zarówno w materiałach reklamowych, jak i wystąpieniach publicznych.  Kampania powinna skupiać się na zaletach określonego kandydata i jak najprościej określić jego zobowiązania wobec wyborców. Najbardziej popularnymi środkami przekazu podczas wyborów są: audycje telewizyjne, ulotki i wszelkie rodzaje reklamy zewnętrznej. Mowa tu zarówno o dużych billboardach, jak i cityligtach oraz telebimach. Dobrym i skutecznym przekazem są również niewielkie ulotki, które zainteresowani mogą zabrać do domu. Niestety w tym wypadku, zazwyczaj większość ląduje w koszu, więc nie można uznać tej formy za oszczędną.

Cisza wyborcza

Nie wszystko jednak jest możliwe. Dowolność polityków w zakresie prowadzenia kampanii wyborczej jest ograniczona ciszą wyborczą. Obejmuje ona okres od zakończenia kampanii do zakończenia głosowania. W tym czasie biurom wyborczym nie wolno rozdawać ulotek, zwoływać zgromadzeń i organizować jakichkolwiek pochodów czy tez manifestacji. Niemniej jednak, inwestując w reklamę zewnętrzną, można cały czas legalnie reklamować swoją kandydaturę. Dlatego też, wielu polityków niezwykle ceni sobie ten rodzaj promowania.

Obowiązki po wyborach

Zgodnie z ustawą, plakaty oraz hasła wyborcze, które zostały wystawione w ramach prowadzonej kampanii wyborczej, muszą zniknąć w terminie 30 dni po dniu wyborów. Pełnomocnicy komitetów wyborczych są zatem obciążeni obowiązkiem usunięcia wcześniej postawionych reklam oraz haseł. W reklamie zewnętrznej wiąże się to z zaklejeniem lub zmianą motywu jaki widnieje na billboardach czy też citylightach. Niewywiązanie się z tego obowiązku wiąże się z naruszeniem prawa, które skutkować może ponoszeniem odpowiedzialności i negatywnych konsekwencji. Jednak nasze doświadczenie oraz fachowa wiedza na temat zasad prawnych pozwala nam na bezproblemowe przeprowadzenie kampanii outdoorowej w ramach kampanii wyborczej. W naszym efektywnym planie kampanii bierzemy pod uwagę także obowiązek demontażu wszelkich reklam politycznych po zakończonych wyborach.

Online i offline – gdzie reklamują się politycy?

Wyborcy są zarówno w outdoorze, jak i online – czyli tam, gdzie kandydaci powinni zawitać ze swoją reklamą. Nośniki zewnętrzne są narzędziem profesjonalnych kampanii, które są łatwo przyswajane przez wyborców. Billboardy są nieinwazyjną metodą komunikacji z odbiorcami i pozwalają na przekazanie jasnych i zwięzłych komunikatów. A co się dzieje w sieci? Reklama w Internecie w kampanii wyborczej to już standard! Połączenie przekazu outdoorowego z reklamą w Internecie potęguje zasięg kampanii wyborczej, koncentruje uwagę i buduje zaufanie odbiorców. Fizyczna obecność nośnika wpływa na wiarygodność kandydata. Natomiast ogromny zasięg Internetu oraz mediów społecznościowych pozwala na dotarcie do większej liczby odbiorców.

Kampania wyborcza 2024? Zrób ją ze ZnajdźReklamę.pl

Pomogliśmy już wielu partiom w wyborach samorządowych, parlamentarnych, prezydenckich, jak również w tych do Parlamentu Europejskiego. Profesjonalnie przeprowadzona kampania outdoorowa przekłada się na skuteczne rozpowszechnienie wizerunku kandydata oraz dotarcie do większej liczby wyborców. W ZnajdźReklamę.pl kompleksowo zajmiemy się kampaniami reklamowymi – od grafiki i druku, przez montaż, koordynację różnych dostawców, aż po liczenie widowni, raportowanie i demontaż reklam! A to wszystko z 1 fakturą, 1 doradcą, 1 raportem. U nas nie musisz o nic się martwić i oszczędzasz mnóstwo czasu. Skorzystaj z naszej oferty i dołącz do tysięcy zadowolonych Klientów. Sprawdź!

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.