Milionowe zasięgi i mocna ekspozycja, czyli jak zbudowaliśmy widoczność Superauto.pl na Śląsku?
Case study
W kwietniu i maju 2025 wspieraliśmy Superauto.pl – największego w Polsce sprzedawcę samochodów przez Internet – w kompleksowych działaniach wizerunkowych w przestrzeni outdoorowej.
Celem kampanii było zwiększenie rozpoznawalności marki w regionie oraz podkreślenie prestiżowej współpracy z jednym z najważniejszych obiektów sportowych w kraju. Działania zostały podzielone na dwa etapy, obejmujące zarówno klasyczne nośniki OOH, jak i dynamiczne formaty Digital Out of Home, dzięki czemu komunikacja dotarła do milionów odbiorców w aglomeracji śląskiej. To jedna z tych kampanii, które pokazują pełen potencjał reklamy outdoorowej – dzięki dobrze przemyślanej strategii, właściwemu timingowi i wykorzystaniu współpracy sponsorskiej do wzmocnienia rozpoznawalności marki w przestrzeni miejskiej.
Cel kampanii:
→ budowanie rozpoznawalności nowej nazwy stadionu
→ wzrost rozpoznawalności marki Superauto.pl w regionie
Grupa docelowa: 16-65 lat
Czas trwania kampanii:
Etap I: kwiecień 2025
Pierwszy etap kampanii dotyczył działań promujących współpracę Superauto.pl oraz Stadionu Śląskiego w Chorzowie. W kwietniu 2025 największy obiekt sportowy na Śląsku zyskał mocnego partnera i zmienił nazwę na Superauto.pl Stadion Śląski. To ważne wydarzenie dla lokalnej społeczności, stadionu i oczywiście samej firmy, która coraz śmielej wbija się w świadomość Polaków.
Naszym zadaniem było dotarcie do szerokiego grona odbiorców aglomeracji Śląskiej, wykorzystując do tego różne formaty oraz lokalizacje. W ramach prowadzonych działań, postawiliśmy na wyjątkowy MIX klasycznego outdooru oraz DOOH. Jakie są tego efekty? Siatki wielkoformatowe, billboardy, wiaty przystankowe DOOH oraz ekspozycje w galerii Katowickiej i Silesia City Center. Każdego dnia ekspozycję mogło zobaczyć nawet 1 100 000 osób!
Selekcja powierzchni reklamowych opierała się na analizie efektywnościowo-kosztowej, polegającej na porównaniu ceny zakupu nośników w stosunku do osiągniętej widowni. W ten oto sposób wyselekcjonowaliśmy powierzchnie wielkoformatowe, klasyczne billboardy oraz ekrany DOOH na wiatach przystankowych, w galeriach oraz wolnostojące
Dzięki optymalizacji kosztowej udało nam się osiągnąć maksymalne możliwości efektywnościowe przy wskazanym budżecie. Wykorzystanie ekranów DOOH pozwoliło na znaczący wzrost odbiorców reklamy w stosunku do poniesionych kosztów.
Etap II: maj 2025
W kolejnej odsłonie grafiki zostały zmienione na działania wizerunkowe, powiększając także pulę lokalizacji. Na nośnikach w Katowicach, Chorzowie, Zabrzu, Bytomiu i Gliwicach mogliśmy zobaczyć ponad 60 miejsc o zasięgu przekraczającym milion odbiorców każdego dnia.
Dlaczego mix DOOH i tradycyjnych nośników reklamowych działa?
Połączenie klasycznych formatów OOH z nowoczesnymi ekranami DOOH pozwala maksymalnie wykorzystać potencjał kampanii zewnętrznej. Tradycyjne nośniki, takie jak billboardy czy siatki wielkoformatowe, zapewniają silną, stałą obecność marki w przestrzeni miejskiej i budują rozpoznawalność poprzez powtarzalność. Z kolei DOOH daje możliwość dynamicznej, często animowanej ekspozycji w prestiżowych lokalizacjach i w różnych porach dnia, zwiększając szansę na przyciągnięcie uwagi odbiorców. Taki mix łączy więc zasięg i siłę przekazu z elastycznością oraz świeżością formy, a to przekłada się na skuteczność i lepsze zapamiętanie komunikatu.
