Autobusy — reklama w ruchu. Busback i do przodu!

Reklamować reklamy nikomu nie trzeba. Bez dobrej reklamy nie ma dobrego biznesu, bo nawet idealny produkt lub wymarzona usługa nie zaistnieje w próżni, a stara, stosowana już w Pompejach reklama znajduje odbiorców i klientów. Babcine porzekadło mówi: co z oczu to z serca — nawet jeżeli firma posiada swoją grupę klientów, warto, by nie dała się im zgubić z oczu. Dobrą widoczność można zapewnić sobie na wiele sposobów, nawet lokowaniem produktu w serialu. Internetową reklamę można natomiast pominąć lub zablokować. Zresztą często słyszy się też głosy, że jest zwyczajnie irytującą. Między innymi właśnie dlatego coraz większą popularnością cieszy się (z powrotem) reklama zewnętrzna, wpisująca się w miejski krajobraz. Billboardy, ekrany, reklamy na fasadach czy citylighty są skuteczną formą przekazu komunikatu, co wykazują badania — aż 80% przechodniów podświadomie zwraca uwagę na reklamy w przestrzeni miejskiej. Nasz mózg podświadomie odbiera informacje, zwłaszcza te, które jak w naturze — są w ruchu.

Reklama w ruchu — autobusy częścią kampanii reklamowej

Reklama, która się porusza, zostaje szybciej zauważona, a to dlatego, że ludzki mózg zaprogramowany jest na przetrwanie w dziczy. Jeżeli coś się porusza, znaczy, że żyje i może stanowić zagrożenie. Ten mechanizm nieświadomej spostrzegawczości pomoże uniknąć ataku przyczajonego drapieżnika, a w miejskiej dżungli ten pierwotny instynkt może przełożyć się na skuteczność kampanii reklamowej. Niemowlęta śledzą ruch jeszcze zanim widzą kolory. Pośród nieruchomych plakatów, oklejony autobus staje się reklamowym drapieżnikiem.

Reklama autobus

 

Reklama na autobusach — busback

Reklama, która okrąży miasto zgodnie z rozkładem kilkanaście razy dziennie? Taka reklama zapewni ogromną liczbę odbiorców, nie tylko tych, czekających na przystankach. W godzinach szczytu reklama zmienia się w jedyny widoczny afisz dla kierowcy, który utknął w korku. Oklejony pojazd komunikacji miejskiej to mobilny i ciekawy nośnik, który o każdej porze dnia i nocy krąży po trasie, docierając do ogromnej ilości kierowców, pasażerów i pieszych.

 

Reklama na tyle autobusu - busback

 

Reklamy na autobusach — spektrum form

Busback to najbardziej popularny wybór rozmieszczenia reklamy, który polega na oklejeniu tyłu autobusu. Takie umiejscowienie zapewnia dobrą widoczność reklamy nawet ze sporej odległości. Oklejenie całego pojazdu, a nie tylko obszaru tylnej szyby, znane jest fachowo pod nazwą full cover i jest częstym wyborem przy większym budżecie. Do oklejonych autobusów można dołączyć reklamę na przystankach komunikacji miejskiej, małoformatowe ramki reklamowe we wnętrzu pojazdów lub nowoczesną, ruchomą formę reklamy wyświetlanej na monitorach wewnątrz.