CASE STUDY: Rebranding marki z branży gastronomicznej, czyli jak uratowaliśmy biznes naszego Klienta w pandemicznym kryzysie!

Krótko o Kliencie: Klient zgłosił się do nas zaraz po ogłoszeniu pierwszych obostrzeń związanych z epidemią koronawirusa. Dotychczas firma zajmowała się dostarczaniem cateringów do pobliskich szkół, fabryk i wojska. Wraz z wybuchem pandemii, zdecydowana większość kontrahentów wypowiedziała umowy, co wiązało się z poważnym kryzysem i koniecznością ratowania biznesu. Klient postanowił wejść na rynek cateringów dietetycznych we Wrocławiu. Co ważne, nigdy wcześniej nie prowadził działań marketingowych, a nowych kontrahentów zdobywał poprzez ogłoszenia, lokalne przetargi i przede wszystkim polecenia.

Wyzwanie: Rynek cateringów dietetycznych z uwagi na wysoką konkurencyjność jest dość wymagający z punktu widzenia działań reklamowych i wprowadzenia na niego kolejnej marki. Pomijając fakt, że w trakcie pandemii trudność ta wzrosła co najmniej kilkukrotnie. W tym przypadku wyzwaniem było stworzenie marce nowego wizerunku, zdobycie rozpoznawalności, a przede wszystkim pierwszych klientów.

Rozwiązanie: Zaprojektowana strategia składała się z dwóch części: kampanii wizerunkowej oraz stricte sprzedażowej. Ta pierwsza została przez nas zrealizowana przy użyciu billboardów reklamowych (12 m² i 18 m²) zlokalizowanych w strategicznych punktach Wrocławia.

Na potrzeby kampanii sprzedażowej wdrożyliśmy szereg działań Facebook Ads. Klient posiadał prostą i przestarzałą stronę docelową, na którą kierowanie użytkowników było dość ryzykowne. Wobec tego od podstaw stworzyliśmy dedykowany fanpage, w którego obrębie prowadziliśmy wszystkie działania. Wdrożone kampanie przekierowywały potencjalnych klientów bezpośrednio do messengera, gdzie mogli złożyć swoje zamówienie. Uruchomiliśmy: kampanię look a like, kampanię zniżkową oraz remarketing śledzący. Jako że koszt konwersji Facebook Ads dla cateringów dietetycznych jest wysoki, postanowiliśmy targetować użytkowników przede wszystkim po pośrednich zainteresowaniach oraz skupić się na pomysłowych, zachęcających kreacjach. 

Efekt: Pierwszego dnia kampanii zdobyliśmy 15 konwersji, wykorzystując jedynie 35 zł z założonego budżetu. W Google Analytics zauważyliśmy również znaczny wzrost organicznego ruchu na stronie internetowej, która dotychczas praktycznie nie była odwiedzana. To oczywiście zasługa odpowiednio zaplanowanej kampanii outdoorowej i rosnącej świadomości marki wśród jej potencjalnych klientów. Zgodnie z naszymi rekomendacjami, catering bardzo szybko zyskał nową, responsywną stronę internetową, która znacznie ułatwiła składanie zamówień przez konsumentów oraz działania digital marketingowe.

Dziś mija rok odkąd nasz Klient przeszedł rebranding i zmienił model biznesowy. Obecnie to jeden z najpopularniejszych cateringów dietetycznych we Wrocławiu i okolicznych miejscowościach. Przygotowana przez nas kampania była jego „być albo nie być”, dlatego tym bardziej jesteśmy dumni, że udało nam się osiągnąć zamierzony cel. Kolejny raz udowodniliśmy, że dobrze skoordynowane działania online i offline potrafią przynieść satysfakcjonujące i zaskakujące efekty.

Zaglądaj regularnie na naszego bloga, aby dowiedzieć się więcej o naszych Klientach i wyjątkowych kampaniach! A dziś nie zwlekaj i napisz do nas, aby sprawdzić możliwości reklamowe dla twojej firmy!