7 kreatywnych reklam billboardowych – jak wyróżnić się w tłumie

Reklama billboardowa – chociażby ze względu na rozmiar – już sama w sobie wyróżnia się.   W dodatku daje ogromne możliwości wykazania się kreatywnością. Pomysły zaskakują formą, interakcją z otoczeniem a także przekazem. Poniższe przykłady udowadniają, że „chcieć to móc” a reklama może być sztuką.

 

Subiektywny ranking siedmiu oryginalnych billboardów:

1.Oldtimer: All you can eat rest stop

Czy autostrada może być dobrym miejscem na reklamę? W końcu pędzisz z zawrotną prędkością i raczej nie w głowie ci jest oglądanie billboardów. Są jednak koncepcje, które zadziwiają celnością, a także prostotą. Reklamy restauracji Oldtimer znajdującej się w pobliżu Wiednia nie ominiesz. Wjeżdżasz prostą w nią. Jest przykładem na to, że nawet tunele można wykorzystać do stworzenia ciekawych kreacji.

 

https://www.znajdzreklame.pl/blog/wp-content/uploads/2013/02/Demmer-Merlicek-Bergmann-Vienna-Austria.jpg

 

  1. Quitplan.com

ClearWay Minnesota, organizacja non-profit pomagająca palaczom skończyć z nałogiem, postawiła na sugestywną formę 3D. Stworzyła w Minnesocie reklamę wielkości Paul Bunyana (legendarnego amerykańskiego drwala). Billboard zawiera jedynie podstawową informację (adres strony) za to osadzony jest na potężnym, zgaszonym, częściowo wypalonym papierosie. Działa na wyobraźnię, prawda?

Znalezione obrazy dla zapytania: Quitplan.com bilboard

  1. Imiodium

Brak papieru toaletowego to poważne zaniedbanie organizacyjne przed rozpoczęciem „projektu”. Niemniej problematyczna będzie sytuacja, gdy popyt przekroczy podaż na wskutek dolegliwości żołądkowych. W obu przypadkach strach ma rzeczywiście wielkie oczy. Na takich uczuciach zagrali producenci Imodium, leku przeciwbiegunkowego. Wystająca z bilbordu rolka papieru, zużytego do ostatniego centymetra jest wystarczająco wymowna. Przedstawiono problem a obok podano rozwiązanie. Prosty i dosadny przekaz.

https://www.adeevee.com/aimages/200806/08/johnson-johnson-imodium-toilet-paper-outdoor-211839-adeevee.jpg

  1. Koleston Natural

Najbardziej kreatywne reklamy korzystają z otoczenia, np.: zmiennej pogody, „palety” barw nieba. Z takiego rozwiązania skorzystała firma Wella Professional, producent farby do włosów Koleston. Wycięła w billboardzie kształt włosów kobiety, aby uchwycić różnorodność barw swoich produktów (a poniekąd „przemycić” jej naturalność). Ciągle zwraca na siebie uwagę, gdyż ludzie chcą zobaczyć jak prezentuje się o określonej porze dnia i w konkretnych warunkach pogodowych. Reklama mimo upływu lat wciąż może inspirować.

http://www.criatives.com.br/wp-content/uploads/2014/03/Outdoors-Criativos-25.jpg

  1. Dracula od BBC

Dużo nowszą (akcja ruszyła w 2020 roku) „wariacją” wykorzystującą nie tylko światło naturalne, ale także sztuczne jest reklama promująca serial BBC pt. „Dracula”. W czasie dnia na billboardzie zobaczyć można kilkadziesiąt zakrwawionych kołków wbitych w białe tło. Po zmroku zapala się z boku lampka, a kołki tworzą cień przedstawiający profil twarzy hrabiego z Transylwanii. Billboardy ustawiono w Londynie i Birmingham.

 

 

  1. „The Wave of Waste”

Z okazji Światowego Dnia Oceanów w 2018 roku Grupa Modelo, producent piwa Corona podjęła współpracę z Andym Billettem w wyniku czego w Londynie powstał „trójwymiarowy” billboard. Na nośniku reklamowym umieszczono serwującego na fali aktora Chrisa Hemswortha. Przed billboardem natomiast zbudowano potężną falę z plastykowych odpadów. Dzieło nazwano: „The Wave of Waste”. Kampania miała za zadanie uświadomić społeczeństwu jak potężna ilość śmieci zanieczyszcza wody. W dodatku mieszkańcy mogli dokładać się do pracy przynosząc własne plastykowe opakowania.

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/assets.primesight.co.uk/live/media/filer_public/51/8f/518fcd1b-c8a1-4067-bc17-962b7c426d29/corona_wave_of_waste_old_street_domination_.jpg

  1. Trymer do nosa i uszu od Panasonic

Reklamy mogą powodować uczucie dyskomfortu (a potem dawać na tacy rozwiązanie). Na taką kampanię zdecydował się Panasonic reklamujący trymer do nosa i uszu. Billboardy zostały zbudowane wokół prawdziwych przewodów elektrycznych i słupów. Nie wiadomo jak uporano się z przepisami przeciwpożarowymi. Kreacja stworzona przez Saatchi&Saatchi powstała w Indonezji. To kolejny przykład interakcji reklamy z otoczeniem. W dodatku tak obrzydliwej, że aż trzeba popatrzeć. I o to w tym wypadku chodzi!

http://billboards.bmediagroup.com/wp-content/uploads/2017/09/Nose-Hair-Trimmer-Billboard.jpg

W reklamie często sprawdza się powiedzenie: „wszystkie chwyty dozwolone”. Trzeba wyróżnić się kontrowersją, wpasowaniem w otoczenie, kreatywnością, nietypową formą a czasem surową prostotą. Powyższe kreacje są dowodem na to, iż ludzka wyobraźnia nie zna granic a billboardy są platformą dającą ogromne możliwości „tworzenia”. Odważycie się na taką kampanię dla swojej firmy? 🙂