Back to school! Jakie branże powinny zaplanować kampanię już teraz?

1 lipca 2025

Back to school! Jakie branże powinny zaplanować kampanię już teraz?

Kampanie outdoorowe
Back to school! Jakie branże powinny zaplanować kampanię już teraz?

Dla uczniów to dopiero początek wakacyjnego relaksu. Ale w świecie reklamy… my już jesteśmy myślami we wrześniu. Dlaczego? Bo najlepiej zaplanowane kampanie outdoorowe to te, które ruszają z odpowiednim wyprzedzeniem.

Zanim się obejrzymy, miasto znów zacznie żyć w rytmie szkoły, pracy i miejskiej codzienności. A to oznacza jedno – idealny czas na działania outdoorowe. Jeśli planujesz kampanię reklamową nawiązującą do back to school, nie zwlekaj, bo wiele branż zaczyna swoje działania reklamowe nawet już w połowie lipca. Chyba nie chcesz zostać w tyle, prawda? Poniżej podpowiadamy, kto powinien wykorzystać ten moment i dlaczego.

Przedszkola, szkoły językowe, uczelnie, kursy

fot. ZnajdźReklamę.pl

To absolutny prime time dla całej branży edukacyjnej. Rodzice szukają przedszkoli, dzieci wracają do szkół, młodzież myśli o kursach językowych, a dorośli o rozpoczęciu nauki lub nawet przebranżowieniu się. A dobrze przemyślana kampania outdoorowa może bardzo skutecznie wypromować ofertę zajęć dodatkowych, kursów przygotowawczych, nauki języków, a także rekrutacji last minute do przedszkoli i szkół prywatnych.

Dlaczego outdoor?

  • Buduje świadomość lokalnie, wśród rodziców i uczniów.
  • Wspiera rekrutacje „last minute”.
  • Wyróżnia ofertę spośród wielu konkurencyjnych placówek edukacyjnych.

Gdzie się reklamować?

  • Przystanki komunikacji miejskiej, okolice szkół i uczelni.
  • Nośniki w centrach miast, przy osiedlach i galeriach handlowych.
  • Siatki i DOOH w rejonach o dużym natężeniu ruchu pieszych i samochodów.

Odzież, obuwie i dodatki

fot. ZnajdźReklamę.pl

Nowy sezon to i nowa garderoba. A przynajmniej tak to działa w świadomości konsumentów. Wrzesień to czas powrotów – nie tylko do szkoły, ale też po urlopach do biur, na uczelnie, do miejskiego życia. Po letnich miesiącach szortów i sandałów przychodzi więc pora na nowe kolekcje. 

Dlaczego outdoor?

  • Wspiera sprzedaż nowej kolekcji w czasie wzmożonych zakupów.
  • Buduje wizerunek i prestiż marki w przestrzeni miejskiej.
  • Uzupełnia działania digitalowe i działa tam, gdzie reklamy online nie docierają.

Gdzie się reklamować?

Mała elektronika, czyli tablety laptopy, smartfony, akcesoria

fot. Bartosz Kasperkiewicz

Wrzesień to moment, kiedy technologia znów staje się pierwszą potrzebą. Po wakacyjnej przerwie uczniowie i studenci wracają do nauki, a wraz z nimi wraca też potrzeba dobrze działającego sprzętu. Laptop do zajęć zdalnych, tablet do notatek, smartfon, bezprzewodowe słuchawki na drogę do szkoły czy smartwatch to dziś absolutne „must-have”.

Ale to nie tylko potrzeby uczniów. Także rodzice w tym okresie często wymieniają swój sprzęt, czy to z myślą o lepszej organizacji codziennych obowiązków, czy pracy w trybie hybrydowym. Często przy okazji zakupów dla dzieci, dokonują też wyborów zakupowych dla siebie.

Co więcej, wrzesień to czas, kiedy wielu klientów robi większe, zaplanowane wcześniej zakupy, a elektronika bywa jednym z ważniejszych punktów na tej liście. To naturalne przedłużenie sezonu „back to school”, które płynnie łączy się z potrzebami całej rodziny.

Jeśli jesteś jedną z tych marek, która w okresie back to school wprowadza promocje i specjalne oferty „na start roku szkolnego” to właśnie teraz jest ten moment, by zaistnieć ze swoją ofertą w świadomości odbiorców.

Dlaczego outdoor?

  • Świetnie prezentuje promocje i funkcje produktów.
  • Pozwala dotrzeć do klientów w drodze.
  • Działa zarówno na klientów indywidualnych, jak i biznesowych.

Gdzie się reklamować?

  • Nośniki DOOH w galeriach handlowych.
  • Siatki reklamowe w centrach miast i przy głównych ulicach.
  • Billboardy przy trasach dojazdowych i parkingach.

Sieci handlowe i oferta sezonowa

fot. ZnajdźReklamę.pl

Wrzesień to ogromna szansa sprzedażowa dla sieci handlowych – zwłaszcza tych, które oferują: wyprawki szkolne, ubrania i buty dziecięce, artykuły papiernicze i biurowe, zdrowe przekąski do lunchboxów, domowe organizery i akcesoria. 

Outdoor świetnie buduje zasięg, ale także wpływa na decyzje zakupowe. Szczególnie jeśli komunikujesz promocje i oferty ograniczone czasowo.

Dlaczego outdoor?

  • Buduje duży zasięg w krótkim czasie.
  • Wspiera sprzedaż sezonową i promocyjne akcje last minute.
  • Kieruje klientów prosto do sklepów – stacjonarnych i online.

Gdzie się reklamować?

Chcesz poczytać więcej na temat sezonowości w outdoorze? Pobierz nasz ebook. Kliknij tutaj. 

Czy Twoja marka jest związana, z którąś z tych branż? 

W takim razie teraz jest Twój czas. A żeby outdoor zadziałał najlepiej, nie ma na co czekać. Najlepsze lokalizacje szybko się wyprzedają. Masz pytania lub chcesz porozmawiać o kampanii outdoorowej? Napisz do nas, a z przyjemnością doradzimy, gdzie i jak warto zaistnieć we wrześniu.

Natalia Wojtyła
Natalia Wojtyła
Autor wpisu
Zobacz wszystkie wpisy autora
© Copyright 2025 ZnajdźReklamę.pl sp. z o.o. - wszelkie prawa zastrzeżone.