Kampania ZnajdźReklamę.pl „Zwierzę to nie prezent”. Jak wykorzystać outdoor w słusznej sprawie?

Kampania ZnajdźReklamę.pl „Zwierzę to nie prezent”. Jak wykorzystać outdoor w słusznej sprawie?

W outdoorze jest miejsce na naprawdę wiele dobra. Jest to nie tylko przestrzeń dla komercyjnych przekazów, ale także platforma do stworzenia inspirujących kampanii społecznych. To właśnie one z pomocą precyzyjnie rozmieszczonych nośników potrafią skutecznie kształtować społeczną odpowiedzialność. Postanowiliśmy dołożyć do tego dobra także swoją cegiełkę. W ramach naszych działań prospołecznych staramy się wspierać organizacje, które według nas szczególnie wyróżniają się swoim pozytywnym wpływem na społeczeństwo. Tym razem postanowiliśmy wesprzeć Stowarzyszenie Opieki nad Zwierzętami „Nadzieja na dom” i wspólnie podjęliśmy się ważnej kwestii – edukacji na temat odpowiedzialnej adopcji zwierząt. 

Poznaj kulisy naszej kampanii “Zwierzę to nie prezent”!

Kampania od ZnajdźReklamę.pl 

Naszym celem w ramach realizacji kampanii było skuteczne zwiększenie świadomości na temat wybranej organizacji oraz propagowanie jej pozytywnych i edukacyjnych wartości w przestrzeni publicznej. Nasze podejście obejmowało realizację kampanii A do Z – od określenia planu i koncepcji, przez tworzenie projektów graficznych, aż po wybór lokalizacji i odpowiedni montaż. Doskonale zdajemy sobie sprawę z intensywnego tempa pracy stowarzyszeń, dlatego podjęliśmy się pełnej odpowiedzialności za całą kampanię.

Co ważne, wybór dotyczący organizacji zostawiliśmy pracownikom ZnajdźReklamę.pl! Stowarzyszenie Opieki nad Zwierzętami „Nadzieja na dom”, wskazane przez naszą Natalię Witoszyńską, Starszego Doradcę ds. Reklamy Zewnętrznej, okazało się idealnym wyborem.

“Wybrałam stowarzyszenie wspierające schronisko dla zwierząt w Sosnowcu z kilku powodów. Przede wszystkim kluczowa była tu lokalizacja, ponieważ chciałam zaangażować się w pomoc dla społeczności lokalnej. Ponadto, schroniska dla zwierząt zawsze mają pilną potrzebę wsparcia. Jako pracownik ZnajdźReklamę.pl, czuję się dumna z możliwości włączenia się w tak wartościową inicjatywę. Cieszę się, że moja firma angażuje się w sprawy ważne społecznie.” – mówi Natalia. 

Stowarzyszenie Opieki nad Zwierzętami “Nadzieja Na Dom”

Stowarzyszenie od lat robi naprawdę wiele dla dobra zwierząt, a ich działania są zdecydowanie godne podziwu. Stowarzyszenie działa od 2007 roku, początkowo pomagając bezdomnym kotom, a od 2011 roku prowadząc także wolontariat w Schronisku dla Bezdomnych Zwierząt w Sosnowcu. Oprócz zapewniania podstawowej opieki weterynaryjnej bezdomnym zwierzętom, organizacja interweniuje w przypadkach znęcania się nad zwierzętami oraz broni ich praw w sądzie. Poprzez organizację kampanii edukacyjnych, Stowarzyszenie przekazuje społeczeństwu pozytywne wartości i edukuje na temat aktualnych problemów związanych z bezdomnymi zwierzętami. A do ich imponującej listy działań dołączyła teraz także kampania „Zwierzę to nie prezent”.

Kampania: Zwierzę to nie prezent

Okres kampanii: 1-31.12.23

fot. Beata Stańko, wolontariuszka w Stowarzyszeniu Opieki nad Zwierzętami „Nadzieja na dom”

Krok 1: Określenie celu kampanii

Wspólnie ze Stowarzyszeniem postanowiliśmy podjąć się wciąż aktualnego problemu dotyczącego adopcji w okresie świątecznym. Wiele schronisk w tym czasie zatrzymuje lub ogranicza adopcje zwierząt ze względu na nieprzemyślane i impulsywne decyzje, jakie często się z tym wiążą. Wielu adoptujących, którzy planują wręczenie zwierzęcia w formie prezentu, nie zdaje sobie sprawy jak duża odpowiedzialność za tym stoi. Znając skalę tego problemu, postanowiliśmy stworzyć akcję “Zwierzę to nie prezent”. Jest to kampania edukacyjna, która ma na celu uświadomienie społeczeństwa na temat konsekwencji zbyt pochopnych decyzji i zachęcenie do przemyślanych oraz rozważnych adopcji. W kampanii wykorzystaliśmy przestrzenie outdoorowe – citylighty, które przyciągają uwagę przechodniów i w jasny oraz czytelny sposób docierają z przekazem prosto do odbiorcy. 

Krok 2: Zaprojektowanie idealnego przekazu 

W ramach kampanii stworzyliśmy serię 4 rysunków, które w pomysłowy sposób przekazały sens akcji. Każdy rysunek przedstawiał urocze zwierzęta zapakowane w świąteczne opakowania, nawiązujące do estetyki prezentów dla dzieci. Wszystkie projekty posiadają oznaczenia, przypominające ostrzeżenia znajdujące się na zabawkach dla dzieci, m.in. “Nieodpowiednie dla dzieci poniżej 3 lat” oraz “Do użytku tylko pod nadzorem osoby dorosłej.”. 

Rysunki oraz oznaczenia stworzyły subtelne połączenie z tematem adopcji zwierząt w okresie świątecznym. Przekaz został uzupełniony przez edukacyjne hasła zachęcające do rozważnych i przemyślanych adopcji. 

Krok 3: Znalezienie najlepszych lokalizacji

Precyzyjnym doborem lokalizacji nośników w naszej kampanii zajęła się Natalia Witoszyńska, która opowiedziała o całym procesie.

“Przy opracowywaniu planu rozmieszczenia kampanii skoncentrowałam się na strategicznych lokalizacjach w Sosnowcu, które miały potencjał dotarcia do jak najszerszej publiczności. Szczególną uwagę zwróciłam na miejsca o kluczowym znaczeniu komunikacyjnym, takie jak okolice dworca PKP, przystanki komunikacji miejskiej oraz miejsca przesiadkowe. Wybór citylightów jako głównego medium reklamowego wynikał z ich rosnącej roli w miejskich przestrzeniach. To nie tylko efektywne narzędzie reklamowe, ale również element urbanistyczny, często zainstalowany w kluczowych punktach miasta. Citylighty, umieszczone w strategicznych lokalizacjach, takich jak przystanki komunikacji publicznej czy główne trasy piesze, zapewniają maksymalną widoczność dla przechodniów i kierowców. “ – Natalia Witoszyńska

Natalia podkreśla: “Wierzę głęboko w moc kampanii społecznych, szczególnie gdy podejmują ważne kwestie, takie jak wsparcie dla schronisk dla zwierząt. To nie tylko szansa na podniesienie świadomości społecznej, ale także mobilizacja do konkretnych działań. Outdoorowe kampanie, zwłaszcza z wykorzystaniem citylightów, są doskonałym narzędziem do dotarcia do różnych grup społecznych, tworząc przy tym przestrzeń do dialogu i edukacji.”

Krok 4: Podziwianie efektów! 

fot. Beata Stańko

Nasze kreacje i przekaz już od 1 grudnia trafiają prosto do serc mieszkańców Sosnowca, którzy poruszają się w precyzyjnie wyselekcjonowanych przez nas miejscach o wysokim natężeniu ruchu. Współpraca nad kampanią ze Stowarzyszenie Opieki nad Zwierzętami „Nadzieja na dom” była samą przyjemnością. Nasz pomysł przeprowadzenia kampanii spotkał się z entuzjazmem, a kolejne kroki jej realizacji przeszły bez żadnych problemów.  

fot. ZnajdźReklamę.pl

Angela Pawlaczek, Specjalista ds. Administracji w Stowarzyszeniu Opieki nad Zwierzętami „Nadzieja na dom” podkreśla, że współpraca ze ZnajdźReklamę.pl to kolejny istotny krok w ich działaniach:

“Współpraca z „ZnajdźReklamę.pl” i kampania, którą razem zrealizowaliśmy to spełnienie naszego kolejnego edukacyjnego marzenia, kolejnej kampanii – „zwierzę to nie prezent”. Wszystkim, którzy poszukują agencji reklamowej polecamy współpracę właśnie ze „ZnajdźReklamę.pl”, która wspaniale zrozumiała nasz przekaz, a zaprojektowana grafika, w tym wypadku akcja edukacyjna, została przelana na papier lepiej niż to sobie wyobrażałyśmy. Odwaga, wyobraźnia, prostota – idealne połączenie!

Krok 5: Zwrócenie uwagi na problem

fot. Beata Stańko

Przez ponad 10 lat na rynku reklamy outdoorowej mieliśmy okazję stworzyć setki kampanii społecznych. Widzieliśmy, jak wielką moc ma przekaz udostępniony szerokiej publiczności w przestrzeni zewnętrznej. Dlatego szczególnie cieszymy się, że z pomocą kampanii mogliśmy zwrócić uwagę społeczeństwa na ten istotny i wciąż aktualny problem nieprzemyślanych adopcji. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy ze skali tego problemu, który po prostu niestety jest ignorowany. Wierzymy, że nasza kampania to zmieni. 

Angela Pawlaczek dodaje: Kampanie edukacyjne są dla nas wyjątkowo istotne, ponieważ dzięki nim możemy dotrzeć do dużej grupy odbiorców, z ważnym, dotyczącym zwierząt, problemem. Tym razem w związku z obecnym czasem zdecydowaliśmy się na tematykę zwierzęcia, jako prezentu, ponieważ z doświadczenia wiemy, że jest to czas, w którym często adoptujący dają ponieść się emocjom, nie analizując konsekwencji przyjęcia zwierzaka pod swój dach. W związku z tym często w okresie okołoświątecznym wstrzymujemy adopcję, aby nie dopuścić do takich sytuacji.” 

Twoja reklama społeczna i komercyjna ze ZnajdźReklamę.pl

ZnajdźReklamę.pl pomożemy Ci w zorganizowaniu Twojej kampanii outdoorowej zarówno dla reklamy społecznej, jak i komercyjnej! Skontaktuj się z nami, a znajdziemy idealne miejsce na Twoją reklamę wśród 70 tysięcy nośników różnego typu w całej Polsce! W naszej ofercie sprawdzisz dokładnie, jakie powierzchnie reklamowe proponujemy w interesujących Cię lokalizacjach. A to nie wszystko! Działamy też online – sprawdź!

KONTAKT Z DORADCĄ
Zostaw swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą, by przygotować dla Ciebie ofertę szytą na miarę.