
Zabawna natura Halloween to idealna okazja, żeby pokazać „ducha” marki! 😉 Dzięki halloweenowym reklamom w outdoorze marka może wyróżnić się kreatywnością i oryginalnością – i tym samym pokazać swoją bardziej przyjazną stronę! W Polsce ten dzień jeszcze nie przyjął się do naszej tradycji, jednak w Ameryce to ogromne święto, które obchodzone jest przez prawie wszystkich – od dzieci chodzących zbierać cukierki do firm, które wykorzystują tę niezwykle RTM-ową okazję na pokazanie się w outdoorze! Dlatego z okazji tego nietypowego święta poświęćmy chwilę na obejrzenie najciekawszych kreacji marek, które wykazały się pomysłowością i kreatywnością!
Burger King – Facing the Fears
Halloween to świetna okazja, by marki mogły pobawić się strachem i zaskoczyć klientów. Burger King w 2024 roku postanowił pójść o krok dalej – zamiast tylko straszyć, zmierzył się z prawdziwymi fobiami. W panbałtyckiej kampanii „Facing the Fears”, przygotowanej przez agencję Tabasco, marka stworzyła mini-leksykon jedzeniowych lęków i połączyła go z ideą swojego globalnego hasła Have It Your Way.
Przekaz był prosty: każdy ma prawo zamówić posiłek po swojemu, nawet jeśli niektóre składniki wydają się „straszne”. Kampania pojawiła się w Estonii, na Łotwie i Litwie, obejmując digital, outdoor i prasę. Dzięki temu Burger King udowodnił, że Halloween w reklamie nie musi być tylko zabawą – może też bawić się naszymi codziennymi przyzwyczajeniami i pokazywać markę z przymrużeniem oka.
fot. https://www.adsoftheworld.com/
Audiobooki z przerażającym klimatem od Spotify
Spotify wykorzystało tradycyjne billboardy i cyfrowe ekrany w transporcie publicznym, aby promować swoją przerażającą kolekcję audiobooków. Kampania doskonale łączyła Halloween z ofertą produktową.
fot. outfront.com
Ghostbusters i The Walking Dead w Shoreditch
Kampania Meta Reality Labs – „Halloween Thrillboards” świetnie pokazuje, jak technologia może nadać Halloween nowy wymiar. W londyńskim Shoreditch pojawiły się nietypowe reklamy OOH, które zamiast statycznych treści zapraszały przechodniów do wejścia w sam środek instalacji i doświadczenia rozszerzonej rzeczywistości. Akcja promowała gogle Meta Quest 3 i przenosiła odbiorców w światy kultowych serii – Ghostbusters oraz The Walking Dead. To przykład kampanii, która łączy element zaskoczenia, rozrywkę i technologię, tworząc angażujące doświadczenie idealnie wpisujące się w klimat Halloween.
fot. marketing-beat.co.uk
Czy restauracja może się przebrać?
Okazuje się, że tak! Wszystkie oczy (zarówno te online, jak i offline) były zwrócone na kreatywne przebranie restauracji Burger Kinga w Nowym Jorku. Otóż budynek amerykańskiej sieci został przebrany… za ducha! I to nie byle jakiego ducha, ale ducha McDonald’s – czyli bezpośredniej konkurencji firmy! Kreacja wywołała ogromny szum w lokalnej społeczności i odbiła się szerokim echem w Internecie. I to nie wszystko – na znaku obok restauracji – ducha pojawił się napis „Booooo! Tylko żartowaliśmy. Nadal grillujemy nasze burgery na prawdziwym ogniu”! Burger King w genialny sposób dołączył do halloweenowej zabawy i przy okazji utarł nosa konkurencji! Win-win! 😉

fot. mediarun.com
Proste – ale skuteczne!
McDonald’s w Halloween zamiast straszyć postanowił rozczulać! Słynne złote łuki marki zamieniły się w dwa słodkie duszki! McDonald’s uwielbia stawiać w swoich kampaniach na minimalizm – I świetnie mu to wychodzi!

fot. Cossette
W Halloween lubimy straszyć!
Halloween to nie tylko urocze duszki i słodycze – w Halloween może być także strasznie! No bo, jak inaczej wypromować Halloween Horror Nights w Universal Studios Hollywood, czyli noce pełne przerażających atrakcji z domami strachu? Oczywiście billboard promujący to wydarzenie musiał być tak samo przerażający, jak ich atrakcje – aby podekscytować wszystkich przed nadchodzącym świętem! Zdecydowanie ciężko przeoczyć tak straszny widok w swojej drodze do pracy!

fot. billboardcompanyatlanta.com
Nie oglądaj się za sobą – Netflix Cię śledzi!
Ostatnia kreacja, którą zaprezentujemy nie została umieszczona w outdoorze w okresie halloweenowym, ale zdecydowanie zasługuje na uznanie i wyróżnienie w kategorii przerażających reklam! Albowiem Netflix postawił na billboard, który straszy i śledzi przechodniów! Osoby przechodzące obok billboardu są przekonane, że mają do czynienia z nośnikiem z czujnikiem ruchu. Jednak Netflix przewidział to – i zdecydował się umieścić w billboardzie prawdziwą osobę w przerażającym stroju, która wychodzi z niego i zaczyna biec za niespodziewającym się niczego przechodniem! Napis na billboardzie „Strach nigdy nie przestanie cię śledzić” okazał się prawdą! No… powiedzmy 😉
B-OOH! Happy Halloween!

fot. www.thedrum.com
Halloweenowe upiory walczące o Fantę na kreatywnej kreacji outdoorowej? Oczywiście! Nieszablonowa reklama Fanty obejmuje ogromny cyfrowy ekran, który w połączeniu z kreatywną projekcją świetlną robi świetne wrażenie! Sprawdź video!
Twoja reklama w outdoorze!
W outdoorze możesz nie tylko straszyć, ale także informować o swojej marce, promować swoje produkty i usługi! W ofercie ZnajdźReklamę.pl znajdziesz nowoczesne, ciekawe, a do tego bardzo efektywne formy reklamy, które dostosowane są do współczesnego odbiorcy! Pokaż charakter swojej marki tworząc spot reklamowy na telebimach w licznych miastach całej Polski. Skontaktuj się z nami, a pomożemy i doradzimy Ci w zakresie Twojej reklamy!

Pasjonatka kreatywnej strony marketingu, grafiki oraz malarstwa. W ZnajdźReklamę.pl rozwija swoje skrzydła w mediach społecznościowych i na blogu - jest duszą artysty, która ma głowę pełną pomysłów i nie boi się z nich korzystać. Fanka kreatywnego rozwijania własnych kompetencji i wychodzenia z utartych schematów.
Zobacz wszystkie wpisy autora