Pozycjonowanie lokalne – o czym pamiętać, przy lokalnej promocji swojego biznesu?

Czy Twój biznes jest właściwie wyeksponowany i widoczny dla Twoich potencjalnych klientów? Lokalna promocja to ważna kwestia, której nie może zabraknąć w marketingu Twojej firmy, zwłaszcza jeśli oferujesz usługi na określonym terenie. Dobra widoczność strony dla lokalnych przedsiębiorstw takich jak restauracje, dentyści, mechanicy samochodowi, czy adwokaci jest niezwykle istotna. 

Poniższe statystyki, które powstały po przeprowadzeniu badań na temat zachowań użytkowników wyszukujących informacji o lokalnych usługach doskonale pokazują, dlaczego pozycjonowanie na frazy lokalne jest skuteczne: 

  • 78% użytkowników poszukujących lokalnych usług dokonało zakupu w późniejszym czasie
  • 88% użytkowników smartfonów i 84% użytkowników tabletów wykonuje wyszukiwania fraz związanych z lokalnymi biznesami
  • 56% badanych podczas podróży szukało w internecie lokalnych usług

Czy wiesz, jak sprawić, by Twoje usługi i produkty znalazły się w wysokich wynikach wyszukiwania?

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne jest niczym innym jak zestawem działań zmierzających do podniesienia poziomu widoczności firmy w obrębie określonej lokalizacji. Dzieje się tak za sprawą odpowiedniego zestawu fraz kluczowych, które odnoszą się głównie do jednego regionu, dzielnicy, bądź miasta. Pozycjonowanie lokalne nie odbiega znacząco od tradycyjnego. Wciąż obejmuje najistotniejsze kwestie takie jak: optymalizacja strony, czy link building (tutaj doskonale sprawdzą się linki prowadzące z lokalnych stron), jednak posiada też sporo unikalnych dla siebie cech. 

Pozycjonowanie lokalne daje szereg możliwości 

W pierwszej kolejności należy zadbać o widoczność naszej marki w Mapach Google oraz w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. W tym celu niezbędne jest utworzenie wizytówki Google Moja Firma. Samo to działanie przyczynia się do polepszenia pozycji naszego biznesu w Google.

 

Optymalizacja strony wciąż jest nieodłącznym elementem działania

Stworzenie wizytówki to nie wszystko. Aby strona ukazywała się wysoko w wynikach wyszukiwania, należy dobrze ją zoptymalizować. To działanie ma wiele punktów wspólnych z klasyczną optymalizacją SEO. Należy zadbać o odpowiednią wielkość plików, wdrożyć przyjazne odnośniki, poprawić nawigację strony i przede wszystkim tworzyć unikalne treści.

Wszystkie dane zawierające adres, numer telefonu czy e-mail, muszą znaleźć się na stronie oraz na profilach w social mediach. Najłatwiej zawrzeć to wszystko w podstronie ”Kontakt” czy też w stopce. 

Właściwym sposobem jest także umieszczenie mapki zawierającej dokładny adres naszej firmy. 

Opinie o firmie grają istotną rolę w SEO lokalnym

Po zweryfikowaniu wizytówki w Google inni klienci będą mogli oceniać jakość oferowanych przez Twoją firmę usług. Jest to bardzo istotny element, ponieważ umożliwia znalezienie przez użytkownika miejsca, które będzie spełniać jego oczekiwania. Dodatkowo wysoka ocena klientów oraz sama ilość opinii znacznie wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania. 

Ważne jest więc aby firma zadbała o jak największą liczbę pozytywnych ocen i odpowiednio zachęcała do tego swoich klientów. Dobrym sposobem może okazać się oferowanie drobnego rabatu na kolejne zakupy w zamian za pozostawienie recenzji w internecie.

Kampania outdoorowa  jako wzmocnienie reklamy internetowej

Reklamy outdoorowe czyli bilbordy, reklamy wielkoformatowe lub citylight będą idealnym sposobem na zwrócenie uwagi potencjalnego klienta na oferowane usługi oraz efektywnym wzmocnieniem kampanii internetowej. Lokalnym przedsiębiorcom najbardziej zależy na pozyskiwaniu klientów zamieszkujących dany obszar i utrzymaniu ich lojalności. 

Zarówno bilbordy, telebimy czy reklamy w komunikacji miejskiej mogą okazać się skutecznym działaniem wspomagającym pozyskanie nowych, lokalnych odbiorców Twojego biznesu

 

Ten rodzaj optymalizacji jest niezmiernie ważny, jeżeli chcemy uzyskać zadowalające efekty w funkcjonowaniu naszej firmy. Dlatego, jeśli jesteś właścicielem lokalnego przedsiębiorstwa i zależy Ci na trafieniu do jak największej rzeszy klientów, zdecyduj się na SEO lokalne. Masz ogromne szanse wybić się na rynku w swoim mieście, a co za tym idzie zyskać wielu, nowych klientów. 

Statystyki:

http://searchengineland.com/study-78-percent-local-mobile-searches-result-offline-purchases-188660