Najlepsze kampanie outdoorowe, które w I połowie 2025 zachwyciły świat!
Ciekawe kampanie reklamoweKampanie outdoorowe
Pierwsza połowa 2025 roku pokazała, że kreatywność w reklamie nie zna granic. Marki na całym świecie postawiły na kampanie, które nie tylko przyciągają wzrok, ale też zostały z odbiorcami na dłużej. Zardzewiałe plakaty, interaktywne instalacje, dynamiczne DOOH – każda z tych realizacji miała w sobie ten element, który sprawiał, że trudno było przejść obok niej obojętnie. W tym zestawieniu zebraliśmy kampanie outdoorowe, które w pierwszej połowie 2025 roku naprawdę zrobiły wrażenie – zarówno pod względem formy, jak i treści.
Kiedy kreatywność wychodzi poza ramy (dosłownie)
📸 famouscampaigns
Spektakularna kampania Canvy w Londynie pokazała, jak outdoor może stać się idealnym polem do kreatywności. 14 billboardów w okolicy dworca Waterloo to nie tylko reklamy, a wręcz mini widowiska, które w zabawny sposób prezentowały funkcje platformy. Rower przenoszony „drag & drop”? Logo wystające poza ramę? Proszę bardzo. To dowód na to, że outdoor może być nie tylko informacyjny, ale i bardzo, bardzo pomysłowy.
KFC i drzwi, których… nie ma!
📸 TBWA\RAAD | UAE
Kreatywność w reklamie polega na tym, by myśleć nieszablonowo – KFC zrobiło to dosłownie. Jak najlepiej pokazać, że restauracja działa 24/7? Można napisać o tym na billboardzie… albo zamienić same drzwi w reklamę! KFC usunęło drzwi wejściowe do wybranych restauracji i umieściło na nich nośniki OOH z hasłem „Po co drzwi, skoro nigdy się nie zamykamy?”. Dodatkowo na każdej takiej „reklamie” znalazł się QR kod kierujący do najbliższego lokalu – w sam raz dla nocnych marków szukających chrupiącego kubełka o 3 nad ranem.
Kiedy graffiti staje się sztuką
📸 famouscampaigns
Co zrobić, gdy ktoś zamienia Twoje biuro w płótno dla przypadkowego graffiti? Można je zamalować… albo wykorzystać jako inspirację! Londyńska agencja kreatywna DUDE wybrała to drugie i stworzyła z bazgrołów unikalny font Rusht Gewey Hotsex Pistol Pete Sans.
To nie koniec – dochody ze sprzedaży tego „fontu zemsty” trafią do Bow Arts, organizacji wspierającej edukację artystyczną. Całość promuje kampania OOH na budynku agencji, dedykowana strona internetowa i działania w social mediach, a kulminacją była impreza „font-raising party”. Tak wygląda prawdziwa kreatywność – zamiast narzekać, można znaleźć sposób, by zamienić wandalizm w wartościowy projekt, który łączy sztukę z reklamą.
Maybelline podbija Londyn z odważną kampanią OOH!
📸 famouscampaigns
Maybelline New York wie, jak przyciągnąć uwagę – tym razem zrobiło to za pomocą spektakularnej instalacji reklamowej w Londynie. Kreatywna realizacja sprawiła, że Teddy Tint wręcz „wyrywał się” z reklamy, rozmywając standardowe beauty adsy i prezentując charakterystyczny soft-focus efekt. Billboardy pojawiły się w najważniejszych lokalizacjach miasta, dosłownie zmieniając codzienne reklamy w płótna. Przechodnie nie mogli przejść obok obojętnie – chętnie robili zdjęcia i udostępniali je w mediach społecznościowych. Maybelline ponownie udowodniło, że outdoor może być nie tylko nośnikiem reklamy, ale i częścią kreatywnej historii.
Zima na plakacie – Actimel o odporności
📸 BETC
W Londynie i Liverpoolu pojawiły się celowo „zniszczone” przez zimowe warunki plakaty – rozdarte, zardzewiałe, pokiereszowane przez deszcz i wiatr. Towarzyszyło im wymowne hasło „Jeśli zima potrafi zrobić to z plakatem, pomyśl, co może zrobić z Twoim ciałem. Wspieraj swoją odporność”. Kampania marki Actimel w prosty, ale sugestywny sposób przypomniała o wyzwaniach, jakie zima stawia naszemu organizmowi. To świetny przykład na to, jak kreatywnie można wykorzystać reklamę outdoorową, by skutecznie przekazać ważny komunikat i zapisać się w świadomości odbiorców.
Snowfall Savings – zima w wersji DOOH
📸 adsoftheworld
Jak przekonać klientów do zimowych wyjazdów, gdy pogoda jest niepewna? Duńskie biuro podróży Højmark Rejser postawiło na kampanię DOOH, która aktywuje się w czasie rzeczywistym. Cyfrowe billboardy w całej Danii zostały zsynchronizowane z prognozami pogody – gdy w Austrii zaczyna padać śnieg, wyświetlały oferty na wyjazdy narciarskie. Kampania „Snowfall Savings” nie tylko przyciąga uwagę, ale też rozwiewa obawy klientów, pokazując, że śnieg na stokach jest gwarantowany. To idealny przykład kreatywnego wykorzystania technologii w reklamie outdoorowej i kolejny dowód na to, że rynek DOOH cały czas się rozwija.
Kampania, która zmienia myślenie o weryfikacji tożsamości
📸 famouscampaigns
Kampania „Real World Captchas” platformy World to kreatywna akcja outdoorowa, która zwraca uwagę na przestarzałe metody weryfikacji tożsamości online. W przestrzeniach miejskich Singapuru, Berlina i Buenos Aires pojawiły się instalacje przypominające cyfrowe captche, umieszczone m.in. na hydrantach i sygnalizatorach.
Spraw, by AI poczuło presję
📸 famouscampaigns
Odważnie, bez logotypów i bez obrazków – tylko czerwone tło i mocne hasło „Make AI worried you’re going to take its job”. Tak właśnie The Economist, międzynarodowy tygodnik zajmujący się analizą polityki, gospodarki, nauki i kultury, postanowił przemówić do miejskich przechodniów. Minimalistyczna forma, a efekt? Maksymalny. Kampania uderzyła w sedno i trafiała do tych, którzy myślą samodzielnie, cenią niezależność i nie boją się zadawać trudnych pytań.
Torba, która robi furorę
📸 famouscampaigns
W czerwcu w USA na ulicach pojawiła się… 4,5-metrowa torba kurierska. DoorDash stworzył BagMobile, czyli mobilną instalację, która odwiedzała miasta i rozdawała gadżety. W czasach, gdy wiele kampanii „dzieje się” tylko w digitalu, fizyczna obecność takiej formy robi ogromne wrażenie.
Z każdą z tych kampanii łączy się coś więcej niż tylko efektowna forma. Chodzi o pomysł, który rezonuje z odbiorcą, trafia w emocje lub zaskakuje prostotą. H1 2025 przyniósł realizacje, które udowadniają, że outdoor wciąż ma ogromny potencjał. A już zwłaszcza wtedy, gdy łączy kreatywność z kontekstem, technologią lub humorem.
Jeśli tak wygląda pierwsze półrocze, to z niecierpliwością czekamy, czym marki zaskoczą nas w drugiej połowie roku.
