
Reklama zewnętrzna to świetny sposób, aby dotrzeć do ludzi w różnorodnych miejscach. Nieważne czy aktualnie pracują, rozmawiają przez telefon, bawią się, jadą na wakacje, czy po prostu spacerują po centrum. Reklama zewnętrzna daje możliwość dotarcia do klientów o każdej porze i w dodatku oddziałuje na nich w nienachalny sposób.
Billboardy są dziś niemal wszędzie, a gdy do zwykłej przestrzeni reklamowej dodamy szczyptę kreatywności, nagle tworzy nam się całkiem nowa przestrzeń reklamowa, niewykorzystana wcześniej. Wg badań OAAA (Outdoor Advertising Association of America) kampanie outdoorowe są jednymi z najbardziej opłacalnych form reklamowych.
Jeśli porównamy reklamy outdoorowe do innych form reklamowych to okazuje się, że w przeciwieństwie do telewizji, radia lub ulotek, outdoor jest medium, którego nie można nagle wyłączyć czy przyciszyć. W przypadku tradycyjnych form reklamy, konsument ma możliwość regulowania jej odbioru, poprzez np. przewinięcie jej bo przodu, czy zamknięcie okna przeglądarki. W kwestii reklamy zewnętrznej, odbiorca nie ma nad tym kontroli.
Nieocenioną możliwością dla reklamodawców jest fakt, iż sprawują oni wyłączną kontrolę nad tym gdzie i jak bardzo widoczna jest reklama w internecie. Dodatkowym plusem jest fakt, iż reklama zewnętrzna jest zauważana przez bardzo duże grono odbiorców. Każdego dnia konsumenci pokonują konkretną odległość od miejsca zamieszania do miejsca pracy i z powrotem. W przypadku tych zmotoryzowanych, stanie w korkach należy do codzienności. Znużeni, chętnie wodzą wzrokiem po okolicznych „atrakcjach”, dzięki czemu ich wzrok zazwyczaj zatrzymuje się na billboardach. A te czy tego chcemy czy nie, przeważnie zapadają nam w pamięć. Dzięki takiej formie reklamy, billboard reklamowy która nierzadko odciąga myśli od codzienności, nie czujemy, że nam jako klientom informacja jest narzucana, jak to bywa w przypadku głośnych, absorbujących reklam internetowych, których nie da się od razu wyłączyć.
Źródło zdjęcia: www.theinspirationroom.com
Absolwentka Zarządzania Strategicznego na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Blogerka w ZnajdźReklamę.pl. Pracuje także przy innych projektach związanych z blogowaniem i mediami społecznościowymi. W wolnym czasie lubi grać w tenisa i podróżować w różne zakątki świata.
Zobacz wszystkie wpisy autora