Digital out of home reklamą jutra – czym charakteryzują się digitalowe formy reklamy zewnętrznej?

Technologia uczestniczy praktycznie w każdej dziedzinie naszego życia. Wkroczyła również w świat reklam i nie chodzi tutaj o reklamę w sieci. Coraz częściej spotykamy się z nośnikami zewnętrznymi, które są zdigitalizowane. Digital out of home jest formą cyfrowej reklamy na ekranach, gdzie obrazowane są komunikaty reklamowe. Prekursorem były nośniki na placu Times Square w Nowym Jorku. Później zalały Europę, w tym też polskie ulicę. Dają one spektrum możliwości, dlatego też powstał duży nacisk na rozwój tego typu kategorii powierzchni reklamowych. Również dobrze wpasowują się w dzisiejsze trendy, m.in. ekologiczne. Poniższe przykłady zrealizowanych działań reklamowych mogą być inspiracją do zaplanowania efektywnych kampanii.

 

1# Kampania Samsung Gear s3

My, jako odbiorcy reklam, zdecydowanie bardziej zwracamy uwagę na elementy graficzne, a tym bardziej kiedy są one ruchome. Jest to jedna z zalet reklamy DOOH. Z tego przywileju skorzystał jeden z gigantów na rynku smartfonów – Samsung. Po wypuszczeniu modelu smartwatch Samsung Gear s3, marka postanowiła przedstawić swój nowy produkt tak, aby uwydatnić wszystkie jego funkcje. Jako konsumenci lubimy wziąć w swoje dłonie produkt przed kupnem, same zdjęcia i opis nie są wystarczające. W Izraelu na digitalowych citylightach mogliśmy zobaczyć nie tylko atrakcyjną kreację graficzną. Kiedy w pobliżu przystanku stali ludzie obraz zamieniał się w wideo, na którym mogliśmy zobaczyć w pełnej okazałości model zegarka. Możliwość interakcji z reklamą była zaskakująca dla przechodniów i wywoływała pozytywne emocje.

 

#2 Kampania Delhaize

Dziś stykamy się z wieloma komunikatami reklamowymi, które starają się nas przekonać do jakości i świeżości produktów. Przez fakt, że marki nadużywają tych epitetów, coraz ciężej nam jest w to uwierzyć. W Belgii jedna z sieci supermarketów Delhaize postawiła na pokazanie realiów i potwierdzenie przez ten zabieg wartości swoich produktów. Na ponad 100 nośnikach cyfrowych przez cały dzień prowadzona była transmisja na żywo, która pokazywała proces zbierania gruszek aż po ich dowóz do sklepu. Kampania odbiła się szerokim echem, a marka zgarnęła zaufanie wielu konsumentów przez tak prostą komunikację, jak zobrazowanie produkcji.

 

Reklama DOOH, jak twierdzi wielu specjalistów z zakresu reklamy, jest jednym z najszybciej rozwijających się nośników reklamowych. Spośród wielu zalet ciężko wybrać tą najbardziej przodującą. Możliwość wplątania odbiorców w interakcję, ruchome zdjęcia to jedne z nich, ale to co wyróżnia tę powierzchnię reklamową to szybka możliwość zmiany kreacji w zależności od danych wydarzeń, specyfiki kampanii, czy nawet pogody.

W Polsce również możemy spotkać coraz więcej tego typu nośników, więc jeśli uważasz, że ta forma reklamy może wzmocnić wizerunek twojej marki, to zapraszamy serdecznie na bezpłatne konsultacje! 🙂